Her geçen gün yeni teknolojilerinin geliştiği, eski jenerasyonların kendilerinden sonra gelen jenerasyonlara hızlı bir şekilde adapte olduğu bu günlerde turizm teknolojileri de değişmektedir. Öyle bir zaman diliminde yaşıyoruz ki dünya çapında yaşanan salgınlar ise yaş, kültür, ülke fark etmeksizin hepimizin yaşam anlayışlarını zorla da olsa değiştirmiştir.
Son yıllarda birçok farklı konseptte hizmet veren konaklama sektöründe yaşanan gelişmeler ise çok daha hızlı ve temelleri değiştirecek nitelikte dönüşümlere neden oldu.
Ülkemize 90’lı yılların başından beri kullanılan programların yani sıra artık CRM, Sales & Marketing Force, Loyality, Sosyal Medya Yönetimi ve Mobile App gibi hem otel yönetimini kolaylaştıran hem de misafirlere konfor sunan birçok programla tanıştık ve hızlıca kullanmaya başladık. Son iki yılda ise ‘Dijital Otelcilik’ kavramı daha önce hiç olmadığı kadar konuşulurken otellerin dijitale dönüşüm hızları da aynı oranda artmaktadır.
Günümüzdeki dijitalleşen trendler misafirlerin anlık olarak otel çalışanlarına ulaşması ve problemleri hangi konuda olursa olsun hızlı yanıt alması, kendi içlerinde tatmin hissini yaşaması gibi noktaları kapsamaktadır. Peki bunu nasıl sağlayabiliriz? Her bir misafirimiz için A’dan Z’ye tesis imkanlarını bilen özel asistanlar eğitip hizmet mi sunacağız?
İşte bu noktada teknoloji devreye giriyor… Yeni Nesil Otelciliğin Dijital Beyni ‘MindFlow Hotel Assistant’ mottosuyla yola çıktığımız, oteller için özel olarak kişiselleştirilmiş mobil uygulama ile bütün misafirlerimize, onlara 7/24 çalışacak, hiçbir sorusunu yanıtsız bırakmadan hizmet verebilecek hatta kişisel kullanımlarına göre özel fırsatlardan haberdar edecek özel asistanlar vermiş oluyoruz.
Peki MindFlow Hotel Assistant Mobil Uygulaması Konaklama İşletmelerine ve misafirlere nasıl yardımcı oluyor, hangi noktalarda hizmet alışverişi imkânı sunuyor?
Öncelikle otelcilerden gelebilecek talepleri gözden geçirelim;
- Uygulama, tesisin oda satışlarına katkıda bulunuyor mu?
- Uygulama, extra satışlar konusunda neler yapabilir?
- Uygulama, ile günlük iş operasyonumuzu nasıl hafifleteceğiz, bize nasıl katkılarda bulunacak?
- Uygulama, tesisimizin tanıtımına katkı sağlayabilir mi?
- Uygulama, tesisimizin puan siteleri karşısında elini güçlendirecek mi?
- Uygulama, personelimizin çalışmasına nasıl katkı sağlayacak? Biz bu uygulama için bir de personel mi çalıştıracağız?
- Uygulama, yalnızca tesis içinde ve konaklayan misafirler tarafından mı kullanılacak? Eğer herkes tarafından kullanabilecekse bu nasıl bir operasyon yükü getirecek?
- Uygulamayı aldığımızı farz edersek, misafirlere uygulamayı nasıl indirteceğiz? Web Browser’dan çalışan bir ürün olsa işimizi daha hızlı çözmez mi?
Şimdi de misafirlerden gelebilecek talepleri gözden geçirelim;
- Uygulamaya güvenebilir miyim?
- Uygulama, ara yüzlerini nasıl kullanacağım? Bana ne kazandıracak bu uygulama şimdi?
- Uygulama üzerinden taleplerimi gönderebilir miyim? Gönderince ne olacak acaba?
- Uygulamayı sıkılmadan nasıl kullanabilirim? Bana sosyal anlamda ne kazandıracak?
- Uygulama yalnızca tesis içinde mi bana yardımcı olacak? Tesis dışında da yanımda olur mu acaba?
- Tesise gelmeden, daha evimdeyken neler yapabilirim? Oteli nasıl bulacağım, peki nasıl otele ulaşabilirim?
- Uygulama bana nasıl öncelikler kazandıracak? Farkım ne olacak acaba?
- Şimdi uygulamayı indirsem bana yüzlerce reklam gelir. Ne yapsam bilemedim?
Bu soruların tamamına iki tarafı da tatmin edebilecek yanıtlarımız olduğunu söylesek dikkatinizi çekmeyi başarabiliriz.
MindFlow mobile uygulaması temelde tesisin kurumsallığı yansıtan ara yüz tasarım ekranı sunmaktadır. Kurumsal renklerde ve istenilen tasarımlarla hizmete sokulabilmektedir. Ayrıca misafir ara yüzleri Facebook, Instagram, TripAdvisor ve Booking.com gibi her kesimden kullanıcısı olan milyonlarca kişinin kullandığı birçok uygulama tasarımı göz önünde tutularak tasarlandığından misafirler hiç yabancılık çekmeden kullanabilecekler.
Her türlü talep, şikayet, istek ve sorularını departmanlara anlık olarak ileten misafirler, iş süreçlerini takip edebildikleri gibi ilgili departmanlarda web panel üzerinden sisteme dahil olabilmektedirler.
Uygulama içinde misafirleri küçük sürprizlerle birlikte kullanımlarına göre puan kazanabildikleri bir mantık karşılıyor. Bu puanlar ile otelin online mağazası üzerinden alışveriş yapabilen misafirler diledikleri ürünleri ise şeffaf bir ortamda kredi kartlarıyla 3D secured güvencesi ile alabiliyorlar.
Instagram ve Facebook özel entegrasyonları ile istedikleri seviyede etkileşime girebilen misafirler aynı zamanda sosyalleşme imkanı bulabiliyorlar. Bu işlem esnasında tüm olay örgüsü tesis üzerine kurulduğundan otelin ilgili sosyal medyalarda görünürlüğü artarken sosyal medya reklam bütçelerine katkı verilmiş oluyor.
Misafir tesis içinde sunulan hizmetleri daha önce kullanan misafirler tarafından yapılan tarafsız yorumlar eşliğinde incelerken, gerçek insanların vermiş olduğu referanslarla tarafsız ve güven hissiyatı içinde ürün ve hizmetleri inceleme fırsatı bulabiliyorlar.
Rezervasyon işlemlerini gerçekleştirmek artık saniyeler içinde mümkün. Tesisin sunduğu bütün rezervasyon gerektiren noktaları görüp, istedikleri saatte bu hizmetlerden rezervasyon yaptıran misafirler beklemek zorunda değiller.
Tesis dışında, tesisin referans olduğu restaurant, bar, ören yerleri vs. gibi noktaların bilgilerine, ulaşım hizmetlerine ulaşan misafirler hem güven içinde hizmetleri kullanabilirken aynı zamanda tesis ise extra satışları, komisyon oranlarını hızlıca arttırabiliyor.
Geri dönüşler önemlidir. Misafir kullanımlarına göre özel bildirimlerle toplanan bilgiler anlık olarak raporlanabilir. Böylece yalnızca hizmeti kullanan misafirler arasında o ürün veya hizmetin kalitesini ölçmek varsa değiştirilmesi gereken noktaları görmek çok daha kolay ve hızlı.
Otelciler için atlanmaması gereken önemli noktaların başında otel memnuniyet siteleri gelmektedir. Bu sitelere misafirler tarafsız bir şekilde, daha tesis içindeyken nasıl yönlendirilir? MindFlow yönetim panelinden anket ve kullanım sonuçlarına göre memnun misafirlerinizi süzülerek örneğin İngiltere’den gelen, memnuniyet oranı %90 ve üzerindeki misafirlere TripAdvisor yorum linki gönder gibi kriterler seçilerek özel bildirimlerle otel içindeki yalnızca mutlu misafirlerin istenilen noktalara yönlendirilmesi yapılabilmektedir.
Geniş arazi üzerine kurulan tesisler isterlerse ayrıca detaylı indoor haritalarla tesis haritalarını misafirlerin kullanımına sunabilecekleri gibi bu haritalar üzerinden de geri dönüşler toplayabilmektedirler.
Uygulamayı indiren misafirlerin hayatı o kadar kolaylaşıyor ki istedikleri hizmetlere dilerlerse basit bir QR koddan da ulaşabiliyorlar. Örneğin: Oda servisi hizmeti için misafir odasında QR kodu taratarak menüye ulaşıp hızlı bir şekilde bu hizmeti kullanabiliyor.
Bütün bu hizmetleri ve daha fazlasını sunmak artık mümkün! Bu hizmet platformlarının bir App. üzerinde olmasını gayet makul şekilde açıklayabiliriz. Bu genişlikte hizmet sunan bir araç web browser üzerinde kurulduğunda misafirlerin cihazları arasında görüntü farklılıkları ve hizmet eksikleri yaşanmaktadır. İşte bu yüzden bir uygulama yapmak daha sağlıklıdır.
Uygulama, misafirlerin her zaman yanındadır. Otele gelmeden, otel bilgisi alma, ürünler, hizmet hatta transfer taleplerini bile sizlere ulaştırabilirler, hızlıca online check-in işlemlerini yapan misafirler hiçbir zaman lobide beklemezler. Otel içinde ellerinin altında güvenilir asistanları ile konaklamalarını gerçekleştiren misafirlerinize, konaklama sonrası ilgi alanlarına göre marketing bildirimleri yapabilir; bu konfora alışan misafirlerinizi hangi konseptte olursa olsun tesisinizin Repeat Guest’i haline getirebilirsiniz.
Ülkemizdeki girişimciler olarak, tesis veya tesislerinizin hizmet anlayışını çok daha güzel noktalara taşıyacak, farklılaştırılmış bir hizmet sunan MindFlow Hotel Assistant Mobil uygulamasını sizlere sunmak bizler için bir gururdur. Çok daha fazla imkan sunan uygulamamız ile sizleri tanıştırmak isteriz.